رفتن به محتوای اصلی
شماره های تماس:۰۹۳۸۰۱۵۱۱۷۱ - 09392747337 آدرس ایمیل: HOME@shirouyehzad.ir
اکسل 2019

اکسل 2019

هربار که به روز رسانی در نسخه های  microsoft office و به تبع آن نرم افزار اکسل رخ میدهد، ویژگی های جدیدی در این نرم افزار ارائه میشود و تغییرات جالبی در محیط تصویری آن رخ میدهد. بزرگترین تغییراتی که در نرم افزار اکسل تاکنون رخ داده است ، تغییراتی بود که نسخه 2007 نسبت به نسخه 2003 داشت. بعد از نسخه 2007 تغییراتی در اکسل رخ داد اما این تغییرات به صورت جزیی و بیشتر در زمینه مدل سازی داده بود و کاربران مشکل چندانی با این تغییرات نداشتند.


نسخه 2019  افیس هنوزه به صورت کامل در دسترس نیست ولی نسخه office 365 قابل دسترس است و این نسخه نشان میدهد که تغییراتی در نسخه 2019 اکسل رخ داده است. در این مقاله تلاش میکنیم تغییراتی را که نسخه 2019 اکسل نسبت به نسخه 2016 داشته است، به صورت کلی بررسی کنیم و در مقاله های بعد به صورت مفصل و جداگانه به هرکدام از این تغییرات میپردازیم.

تغییرات ایجاد شده در اکسل 2019

  • ابزار های تصویری : ابزارهایی مثل نمودارهای بولت، نمودار سرعت سنج و بسیاری از انواع ابزارها و آیکن هایی که تاکنون فقط در پاور بی آی در دسترس بودند یا به صورت کاملا جدید معرفی شده اند، در نسخه 2019 نرم افزار اکسل قابل استفاده خواهند بود.
  • ویژگیinsight : شما میتوانید جدولی از داده های مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس از تب insert گزینه insight را انتخاب کنید؛ با انتخاب این گزینه در نرم افزار اکسل 2019 ، در سمت راست صفحه چندین نمودار ظاهر خواهد شد و اطلاعاتی مفصل در مورد داده های شما ارائه خواهند کرد.
  • مدل های سه بعدی: این ابزار اگرچه ابزار بسیار جالب و سرگرم کننده ای است ولی من کاربرد خاصی برای آن در مدلسازی اطلاعات مالی و حسابداری پیدا نکردم.
  • تعریف توابع با استفاده از JAVAscript: البته شما در نسخه های قبل نیز میتوانستید با استفاده از VBA توابع مورد نظر خود را در اکسل تعریف کنید، اما در اکسل 2019 ، JAVASCRIPT به شما امکانات گسترده تری را ارائه خواهد کرد.
  • امکان اتصال به FORM: با استفاده از این خاصیت در اکسل 2019 شما میتوانید، به راحتی فرم های رابط کاربری متنوع و جذابی ایجاد کنید و با استفاده از لینک، این فرم ها را به اشتراک گذاری کنید.
  • توابع جدید اکسل 2019 : در نسخه جدید نرم افزار اکسل شما میتوانید از توابع نوینی که توسط مایکروسافت ارائه شده است نیز استفاده کنید. این توابع عبارت هستند از IFS، SWITCH، TEXTJOIN، MAXIFS، MINIFS، Concat
  • نقشه ها : نمودارهای نقشه ای در اکسل 2019 به شما امکان میدهند نمودارهایی را بر اساس کشورهای، استان ها، شهرها و … ایجاد کنید.البته انجام ان کار قبلا در پیوت چارت نیز امکان پذیر بود که از این به بعد میتوانید در اکسل نیز نمودارهای نقشه ای داشته باشید.
  • تغییرات در پاور کوئری : پاور کوئری هم از این تغییرات بی نصیب نمانده و ابزارهایی مثل پارامترها، ستون های شرطی، … اضافه شده است. همچنین اتصال به منابع داده بسیار بهبود یافته است و امکان اتصال به منابع جدید فراهم شده است. نوع تبدیل داده ها در پاور کوئری نیز بسیار تغییر کرده و ابزارهای جدیدی به آن اضافه شده است که در مطالب آینده به خوبی در مورد این تغییرات صحبت خواهیم کرد.
  • تغییرات در پیوت تیبل: نسخه 2019 اکسل در مورد پیوت تیبل نیز تغییراتی داشته است. در این نسخه شما میتوانید طراحی پیوت تیبل را بر اساس سلیقه خود شخصی سازی کنید، همچنین در پیوت تیبل نسخه جدید، اکسل به صورت اتوماتیک جداولی را که به هم مرتبط باشند تشخیص میدهد و این ارتباط را به شما هشدار میدهد. امکان جستجو در FIELD list، دکمه های مربوط به ZOOM در پیوت چارت و … تغییرات دیگری هستند که در محیط پیوت تیبل اکسل 2019 رخ داده است.
  • تغییرات عمومی: تغییرات نه چندان مهم و عمومی دیگری نیز در اکسل 2019 برای راحتی کاربران پیش یبنی شده است . این تغییرات شامل امکان اضافه کردن آیکن های بالانگاشت و زیر نگاشت، بالا رفتن دقت خاصیت Autocomplete، طرحهای جدید، عدم نمایش پیغام هشدار در زمینه فایل های CSV، خاصیت DLP(محافظت در برابر از دست رفتن داده ها) و … میشود.

تغییرات گفته شده فقط تغییرات عمده و اصلی ایجاد شده در اکسل 2019 بودند و تلاش کردیم شما را به صورت کلی با این تغییرات آشنا کنیم. احتمالا تغییرات ایجادشده در نسخه جدید اکسل کاربران را به دردسر نخواهد انداخت زیرا این تغییرات زیربنایی نیستند و فقط امکانات جدیدی برای تسهیل کار کاربران اضافه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا